Contoh Percakapan Keluhan

Percakapan Tentang Keluhan

Salesclerk : Selamat pagi Tuan, dapatkah saya membantumu ?
Customers : Selamat pagi, 2 hari yang lalu saya membeli radio ditoko ini dan setelah saya nyalakan selama kurang lebih 3 jam tiba-tiba suaranya mati, bisakah saya mendapatkan ganti yang baru…?
Salesclerk : Bisakah saya melihat radionya Tuan ?
Customers : Oh iya ini Pak. Bagaimana Pak bisakah saya mendapatkan gantinya Pak?
Salesclerk : Maaf tuan, kebetulan stok jenis radio ini habis, dan akan datang dalam waktu 3 bulan lagi Tuan. Disini juga ada jasa servis, kalau diservis bagaimana tuan ?
Customers : Kira-kira kalau diservis bereapa jangka waktu jadinya ?
Salesclerk : Kurang lebih 4 hari sudah jadi Tuan.
Customers : Baiklah kalau begitu, saya memilih radio ini diservis saja
Salesclerk : Bolehkah saya minta tanda bukti pembelian dan kartu garansinya Tuan ?
Customers : Oh iya ini Pak.
Salesclerk :Baiklah nanti kami akan mengantarkanya kerumah bapak, bolehkah saya minta nama dan alamat anda Tuan ?
Customers : Ok, nama saya Kamal, dan alamat saya Jl. Brayung No.22
Salesclerk : Baiklah Tuan kami akan berusaha memperbaiki dan mengantarkanya kerumah Tuan.
Customers : Baiklah Terima Kasih Pak.
Salesclerk : Sama-sama Tuan.


Translatenya Adalah



Conversation About The Complaint

Salesclerk : Good morning sir, can I help you?
Customers : Good morning, 2 days ago I bought this radio shop and after I turn it on for about 3 hours of his voice suddenly dies, can I get a new change ...?
Salesclerk : Can I see radio sir?
Customers : Oh yes it sir. How can I get instead sir?
Salesclerk : I'm sorry sir, happened to run out of stock this type of radio, and will come in 3 months again sir. Here also no service fees, if serviced how to master?
Customers : I wonder if it would be serviced bereapa period?
Salesclerk : Approx 4 days already so sir.
Customers : Well then, I chose this radio just serviced
Salesclerk : Can I ask for your proof of purchase and warranty card sir?
Customers : Oh yes it sir.
Salesclerk : Okay, we'll mengantarkanya home father, may I have your name and your address, sir?
Customers : Okay, my name is Kamal, and my address Jl. Brayung No.22
Salesclerk : All right sir we will try to improve and mengantarkanya home sir.
Customers : Well Thank you sir.
Salesclerk : You're welcome sir.



Mau mendownload via 4shared, Klik Disini

comment 2 comments:

Anonymous said...

i need description about this,

--== CV. ANUGRAH ALAM ==-- on January 29, 2014 at 9:08 PM said...

This is bad

Post a Comment

 
© All 4 You... | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger